ekscest

We love movies and would never hurt one.

Pipi in Melkijad, mali in veliki bratec

Objavil ekscest, dne 25.10.2009

Preden je beseda predana Justinu Sodji in novemu razglasu Društva teoretikov zarote, je ekscest dolžan prolog:

Zapis, ki sledi, ne želi podlegati homofobiji, temveč preizpraševati pogoje filozofije oziroma strahu pred njo.
Sosprehajalka ima prav, ko se sprašuje, zakaj se morajo pop revizionizmi tako rekoč vselej zreducirati na dovtipe okoli seksualnega (kronski primer: Tarantinova/Avaryjeva Top Guna teza), vendar si ekscest dovoli domnevati, da gre v tukajšnjem primeru za poskus, ki se ne omeji na seksualno in pop. Tudi če gre za neuspel poskus, šteje vsaj zadržek.

Vnaprej gre odpraviti še ta pulp fiction: “Zmotno je razširjeno mnenje, da so prašiči umazane živali. Če jim omogočimo primerne življenjske razmere, skrbijo prašiči za svojo čistočo bolj kot preostale domače živali. Toda če so preveč nagneteni v ogradah in nimajo dovolj ločenega prostora za spanje, krmljenje in iztrebljanje, se njihov naravni nagon za čistočo poruši.”

Konec prologa. Na potezi je Justin Sodja, v imenu Društva teoretikov zarote:

“Pipi in Melkijad. Zdaj, ko nismo več otroci, je čas za vprašanje: v kakšnem razmerju sta pravzaprav mali in veliki pujs?
Uradno sta mlajši in starejši brat. A kaj če brata zamenjamo z bratcem?
Mar ne gre za klasičen, antičen primer odnosa med učencem in učiteljem, med pedom (paisom) in erastom (erastēsom), dečkom in ljubimcem? Odnos-inštitucija, ki je skrbel za vzgojo in izobrazbo, kultivacijo.

Deleuze & Guattari uvedeta ključno besedo: ‘Prijatelj je tak lik, zanj celo trdijo, da priča o domnevnem grškem izvoru filozofije: druge civilizacije so imele Modrece, Grki pa se ponašajo s ‘prijatelji’, ki niso zgolj skromnejši modreci. Prav Grki naj bi dokončno pokopali Modreca in ga nadomestili s filozofi, s prijatelji modrosti, tistimi, ki iščejo modrost, a je formalno ne posedujejo. Vendar naj ne bi šlo zgolj za razliko v stopnji, kot na kakšni lestvici, med filozofom in modrecem: stari modrec, ki prihaja z Vzhoda, naj bi mislil s Podobo, medtem ko naj bi filozof iznajdeval in mislil Pojem. /…/ Kaj pomeni prijatelj, ko postane pojmovni lik ali pogoj za delo mišljenja? Pravzaprav ljubimec, kaj če gre prej za ljubimca?’

Pipi in Melkijad sta takšna prijatelja in takšna ljubimca. Mali velikega na začetku vselej povpraša po pojmu. Veliki je daleč od tega, da bi posedoval vednost, ta je, kot se spodobi, le približna, in pogostokrat jo izsilijo šele vztrajno vsiljiva vprašanja malega.

Nato odpujsata domov.”

YouTube slika preogleda
  • Share/Bookmark

Komentiraj



XHTML: Uporabite lahko naslednje tage: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !